Първа стъпка към магическото посвещение

Форум за Напреднали и начинаещи, които биха желали да усъвършенстват своите знания в областта на Магията. Теория и практика на системите за развитие на Ума, Духа и Тялото. Техники за самоусъвършенстване.

Модератор: ultramarin

Мнениеот sin angel » 13 Авг 2008, 08:12

ще от най-дълбока древност маговете са се посвещавали по един и същ начин
Инициализацията е едновременно и първата стъпка по пътя към магическото постижение, и никога не приключващ процес, който продължава цял живот.

В първобитните общества ритуалите на инициализация са нещо обичайно. В съвременната западна култура обаче те са били фактически елиминирани в техните явни, публични форми. Може да се привеждат доводи, че те продължават да съществуват под повърхността под формата на неструктурирани и спонтанни действия, които посрещат индивида във всяка група - в професионалния спортен тим, в приятелската общност, във войската - и все пак като определен и ясно обособен ритуал на преход, инициализация е напълно унищожена. Това обеднява западната култура и е признак за нейното заболяване.

Инициализацията е ритуализирано събитие,

което маркира излизането на индивида от обичайния свят, в който той е живял, и влизането му в елитния кръг на избраните. В своите най-висши форми символизира смъртта на светския човек и неговото прераждане като духовен човек. Инициализацията може да бъде приета съзнателно или непреднамерено, в зависимост от това дали кандидатът се стреми да влезе в кръга - търсене - или е призован да влезе от висшите духовни сили - призоваване.

При търсенето кандидатът признава съзнателно материалната или духовната стойност на скритата мъдрост, която притежават членовете на общността, и решително си поставя за цел да получи облагата от тази мъдрост и сила за себе си. Поемата на Тенисън, "Сър Галахад" подсказва за духа на търсенето: "О, справедлив и верен рицарю на Бога! Препускай! наградата е близо. " Тъй отминавах хан, замък и къща; През мост и брод, през лес и парк, Въоръжен аз яздех, каквото и да стане; Докато открия свещения Граал.

При призоваването

кандидатът не изявява желание да влезе в кръга

- но скритите течения на неговия живот непрекъснато го тласкат към вратите на храма. Без значение е, колко упорито той им се съпротивлява, за него няма покой и щастие, докато не приеме съдбата си и не премине през инициализация. Мистичната поема от Робърт Браунинг, "Малкият Роланд пред тъмната кула пристигна", ни дава пример за принудителния дух на призоваването: За какво беше скитането ми по целия свят, Какво остана от моето търсене, продължило с години, надеждата ми Стопи се без следа, неспособна да се справи С тази буйна радост, която успехът ще донесе, Сега с всички сили се опитвам дасмъмря стремежа, Който сърцето роди, откривайки, че се провали в своята цел.

По своята природа инициализация предполага един кръг от хора със специална стойност в рамките на един по-обширен всеобхващащ кръг. По своята духовна форма специалният кръг е този на мъдростта. Мъдростта е или скрита от повечето хора, какъвто е бил случаят с египетските и древногръцките мистерии, или просто е непостижима за тези, които не са били трансформирани и подготвени да я приемат, какъвто е случаят с шаманските инициации на американските индианци.

Най-общо казано продължителните и сложни ритуали на инициализация

в първобитните общества

започват с подготовката на един свещен кръг или земя, където се осъществява церемонията. Кандидатите (обикновено мъже, понякога и жени, но много рядко и мъже, и жени) се изолират от своите семейства и приятели. Докато са отделени, получават тайни инструкции и се подготвят за ритуала. Тази подготовка често включва белязано на кожата и други осакатявания. Кандидатите трябва да преминат през изпитание, да носят специални дрехи, да се хранят само с определени храни и да се подчиняват на всички останали табута.

Ритуалът на инициализация се извършва вътре в кръга с танцуване и музика, често придружен с наркотик и алкохол, за да предизвика преувеличено мисловно възприемане на събитието и да го открои от ежедневната реалност. Тук кандидатът ритуално бива убит и погребан с неговото старо име и след това магически възкръсва, като му се дава ново име, което обозначава неговото ново раждане в тайното общество. Голотата му при раждането се скрива от роба, която съответства на издигнатия му статус. На него му се предоставя най-тайната и свещена мъдрост на обществото, сбито представена в символи и притчи.

Окултната инициалния е изградена по този модел. Тъй като тя води началото си от Елевсинските мистерии на древните гърци, нейните остри ръбове са били загладени, като ритуалното белязане и осакатяване не се е превърнало в нещо обичайно, въпреки че в ритуалите на черната магия тези практики продължават да удовлетворяват садизма на посвещаващите. Истинската магическа инициалния е най-висшата форма - смъртта на материалния и новото раждане на духовния живот.

Действителният ритуал на инициализация

в магическата група се осъществява, когато кандидатът не притежава голямо знание по окултните въпроси. Обикновено действията и символизма в ритуала за него са пълна мистерия. Ако притежава някаква представа, може да види скритото, духовно значение - блясъкът на Слънцето през воала на облаците. От друга страна, ако кандидатът е глупак, ще види единствено празни думи и жестове и много скоро ще се откаже от кръга, в който се е стремил да влезе. Тъй като е убеден, че не е научил нищо, той не може да стори никакво зло.

Сърцевината на магическата инициалния е смъртта и прераждането. Символизмът на мистичното прераждане се среща навсякъде в литературата на човечеството. Историята на Йона и кита е пример за прераждане чрез призоваване. На борда на кораба всред яростната буря Йона не вярва в божествената закрила. Неговият духовен център е завладян от грубите инстинкти на плътта. Захвърлен в морето, той е погълнат от един кит - символ на неговата смърт, където плътта му се превръща в грубата плът на морското създание. Все пак той не умира. Йона се убеждава, че неговите страхове са напразни, че той е закрилян от небесния Отец. Той разбира, че жестокият на пръв поглед акт на захвърлянето му през борда в морето е част от плана за спасението му. След три дни и нощи е оставен в безопасност на брега, появявайки се символично от корема на кита, трансформиран от своята нова вяра и разбиране.

Друг древен символ на инициализация е лабиринтът. Преследвайки своята цел, Тезей влиза в тъмния лабиринт, където се спотайва

чудовището на неговите телесни страхове

и желания, чакайки го, за да го погълне. Все пак със своята смелост той побеждава Минотавъра като следва нишката на Ариадна, неговата вяра, към светлината на деня. Той е трансформиран и издигнат над равнището на човека, който е бил и който остава погребан в недрата на Земята.

Тези легенди имат връзка с инициализация в съвременното магическо училище. Никой търсещ не може да влезе в истинска тайна ложа, докато продължава да живее в материалния свят на самонадеяността и самоизмамата. Философията на света е материална; философията на магията е мистична. Двете представляват вода и мазнина. Те няма да се смесят.

Истинският, обучен Маг е способен да заеме своето място в света, така както е способен да приспособи своя ум и тяло към всички земни занятия; но това вече не представлява неговия истински живот. Той признава едно по-висше съществуване за по-скъпоценно от мрачните форми и движения, в които е принуден да се включва в рамките на материалния свят. Докато преди това неговата работа е била неговата реалност, а работата на Духа - илюзия; сега работата, която върши, за да се поддържа физически, е сън, а въпросите, отнасящи се до неговото духовно развитие, са истинската реалност.



ОСНОВИ


Старата личност на мага трябва да умре


Инициализацията е първата стъпка в посвещението в областта на магиите

Старата личност на посвещавания трябва да умре, преди да стане възможно раждането на новия Аз. Тя трябва да бъде изтрита от всички рисунки, които са били надраскани върху дъската на нейната душа в течение на годините, за да може върху нея да бъде написана нова Дума.

От него може да бъде поискано да изобрази физически акт на умиране чрез такива действия, като лягане в ковчег или качване върху кръст при едно театрално пресъздаване на разпъването върху кръста. Чрез изпитание за смелост може да бъде проверен за това, дали е достатъчно сериозен, за да се отнася към символизма на ритуала с уважение и дали е с достатъчно силна воля, за да се въздържа от издаване на тайните на ложата. Обикновено тези проверки са символични по своята природа, въпреки че са ужасяващо истински, но в сериозните групи не се допуска да се стигне до физическо нараняване.

Френският окултист от XIX век Пол Кристиян, претендиращ, че е

описал египетските мистерии,

разказва как кандидатът е отвеждан до един тъмен коридор и му се нарежда да пропълзи вътре в него. Кандидатът няма никаква гаранция, че не пълзи към своята смърт. Веднага щом премине прага, тежката бронзова врата на коридора се спуска с трясък и кандидатът чува страховитите думи: "Тук свършват всички глупаци, които ламтят за знание и сила!"

Кандидатът се изправя пред един мъчителен проблем. Трябва ли да чака за своето избавление или да продължава навътре в ужасяващия мрак? От своите водачи е получил една газена лампа, но горивото скоро ще свърши. Събирайки цялата си смелост, той започва да пълзи надолу по наклонения коридор, за да достигне накрая до една огромна бездна. В пропастта се спуска желязна стълба, която се губи надолу в непрогледния мрак. Стиснал лампата в зъбите си, кандидатът се спуска по стълбата. Изведнъж стъпалата му увисват в бездната. Стълбата свършва в нищото, а надолу продължава бездънната тъмнина. Кандидатът е сграбчен от отчаянието. Вътрешно се проклина за глупостта си, довела го до това положение. Напред не съществува път, а назад няма изход. Лампата започва да примигва.

След това внезапно забелязва малък процеп в стената близо до стълбата, широк точно толкова, колкото през него да мине тялото на човек. В него се надига надеждата. Дали тази тясна пътека не води към неговото избавление? С разтреперано и благодарно сърце той се вмъква в отвора, който незабавно го отвежда до вътрешния храм и до мястото на ритуала за инициализация.

Дали това е едно вярно описание на египетската инициалния или е

напълно измислено,

е без значение. Значението е ясно. Трясващата се врата е вратата на Смъртта. Наклоненият тъмен коридор е детеродният канал, а тъмната пропаст е бездната, която всяка душа трябва да прекоси, когато се придвижва от един към друг живот. Ако кандидатът се колебае, лампата - неговата надежда - ще затрепти и ще угасне и по този начин той никога няма да види процепа в стената, който го отвежда до неговото спасение. Вместо това ще виси над бездната, заклещен между миналото и бъдещето, докато накрая от изтощение падне в мрака на забравата. Умирайки ритуално, кандидатът се ражда отново в кръга на посветените. В тялото му е вдъхнат живот. Дават му ново наметало, за да покрие своята духовна голота. Кръстен е с ново име, за да му се покаже, че вече не е човекът, който някога е бил. Името е тайно, известно единствено на групата или на избран член от нея. То е символ на новия му живот, а той е безпомощен като новородено бебе и се нуждае от закрила против враждебните сили на големия свят. Онези, които искат да му навредят, могат да използват магическото му име като ключ, с който да отворят врата към необузданото му подсъзнание и да инжектират отрова във формиращото му се съзнание.

Често на посвещавания се дава един друг символ - геометричен знак или образ на животно или растение. Той действа като център, около който Магът гради своята

нова магическа Воля.

В съвременната магия символът е мото, избрано от посвещавания или избрано за него. В последна сметка поне за непосредственото бъдеще той ще изгражда живота си около своето ново име и мото и когато тяхната полезност бъде изчерпана, посветеният ще избере или на него ще му дадат други, които ще му помогнат да постигне още по-високо ниво на мъдростта.

По време на ритуала новото раждане е повече на думи, отколкото в действителност. Все още посвещавания продължава да е доста непроменен. Неговото ново име означава много малко или почти нищо за него, но все пак той може да го почита. Елементите на ритуала са неясни и на пръв поглед напълно безсмислени.

Всъщност ритуалът по посвещаването събира в един много кратък период от време процес на развитие, за чиито плодове се чака с години. С израстването на Мага в мъдростта и постигането на основите на Изкуството, настъпва неговото истинско прераждане - едно бавно чудо, подобно на израстването на дървото; толкова бавно, че е едва забележимо в кратък период от време, но лесно става очевидно при по-продължително време.

Ако кандидатът е посветен в ложа или в друг организиран кръг, той има относително лека задача. На него му казват какво трябва да прави и при условие, че е средно образован и интелигентен, той с лекота ще може да изпълни това, което се очаква от него.

Желанието на всяка една ложа

не е да отхвърля своите кандидати, а да открие тези сред тях, които могат да се усъвършенстват и да се превърнат в полезни инструменти за Светлината. Колко далеч в Изкуството ще напредне кандидатът е друг въпрос, но не би трябвало да бъде затруднен от физическите аспекти на самия ритуал на посвещаването.

Ако, от друга страна, бъдещият магьосник е напълно сам, изучавайки елементите на своето Изкуство от книгите и, да се надяваме, е воден от своята интуиция, неговата задача е потрудна. Това е най-често срещаният случай в Западния свят. Не че не съществуват тайни организации, които осигуряват инициалния, но много рядко си заслужава труда Магът да се присъедини към тях. Много често те са театър на претенциозността и високото самочувствие, където камъните и клонките на учението се пазят и трупат ревностно с усърдието на сврака, като че ли алчността и скъперничеството са способни от само себе си да ги превърнат в скъпоценни камъни.

Магът ще трябва да търси кръг, от който той чувства, че може да научи нещо, но не трябва да се присъединява от отчаяние към някой обществен клуб, за да излъже себе си. Далеч по-добре е, ако състави свой собствен ритуал на посвещаване, да кръсти себе си с ново магическо име и да приеме мото, което да му послужи като опора за неговото развитие. За да направи това обаче, трябва да притежава ясно разбиране за предназначението на ритуала.

Самостоятелната инициалния

рядко е така успешна и благотворна за развитието на Мага, както груповата инициализация поради няколко причини. Груповата инициалния използва похвати от драматизацията в сцените за представяне на мистериите. В своите най-добри варианти тя е ужасяваща и наситена със съдържание. Освен това групите подкрепят индивида в най-трудните моменти, давайки му съвет и примери. Един установен групов ритуал с традиция и многогодишна практика е почти сигурно, че е по-цялостен и по-добре структуриран от който и да е ритуал, създаден от индивида в началните етапи на неговото развитие.

Все пак, ако самотният посвещаван е находчив и притежава силно артистично чувство, ритуалът, който той сам е съставил, може да е с много по-голямо значение за него от който и да е публичен ритуал. Това се случва само тогава, когато елементите на ритуала са вдъхновени от Светлината. В такъв случай той е с огромни възможности, тъй като предизвиква резонанс в най-дълбоката сърцевина на подсъзнанието на посвещавания.

Всеки човек трябва да търси своя ритуал на инициализация в най-тайните дълбини на своето същество, като непрекъснато си напомня за необходимите компоненти - уединяване, пречистване, смърт, прераждане и кръщаване с ново име и ново мото. За начинаещия е най-добре да работи с простите инструменти на Изкуството - кръг, лъч, пентаграма, елементи, пазителите на посоките на света, вълна, спирала, Светлина и имената Божии. Те рядко са опасни, ако се използват интелигентно в подходяща комбинация.

Най-напред трябва

да пречистите своя ум и тяло.

За ума - уединете се в продължение на няколко седмици. Времето на годишната отпуска е съвсем подходящо за ритуала на инициализация. Отправете се на място, където не ви познават и което не е свързано с вашия бизнес, например някое тихо местенце в планините или на брега на океана. Доколкото е възможно отбягвайте лекомислената компания на другите хора, освен ако не са част от вашата инициалния и не работят заедно с вас за постигането на вашата цел. Установете строг и непоколебим режим на молитва и медитация и се придържайте към него, независимо от трудностите, които със сигурност ще възникнат и ще ви пречат да го спазвате стриктно; защото трябва да знаете, че силите на Злото няма спокойно да допуснат да ги изоставите и да се посветите на служене на Светлината. Помъчете се да разучите своите слаби и силни страни чрез внимателно проучване на своето минало. Стремете се да освободите ума си от цялата си омраза към хората, независимо колко ужасно са се отнесли с вас в миналото - именно омразата е силата, с която те ви държат, а чрез тях и силите на Злото. По същия начин отстранете цялата злоба, ревност, страх и други дребнави емоции.



ОСНОВИ
ТАЙНИТЕ НА САМОСТОЯТЕЛНОТО ПОСВЕЩЕНИЕ


Първи стъпки в изкуството да бъдеш маг

Продължаваме с разказа си за това, как можем сами да достигнем посвещението в посока на ставането ни магове.

Вслушайте се в потока на вашите мисли, като че той представлява неспирното бърборене на някоя глупава, фанатизирана стара жена, и за първи път вижте мислите си такива, каквито в действителност те са - суетни, арогантни и безполезни, съветват старите магове.

Молете се и медитирайте най-малко по два пъти на ден, веднъж сутрин и веднъж вечер. Три пъти - веднъж и следобед - ще бъде по-добре. Четири пъти - събуждайки се всяка вечер в полунощ - ще бъде още по-добре. Молитвата и медитацията винаги вървят заедно. С медитацията отваряте себе си за потоците на подсъзнанието. Молитвата е защитният ви щит. Молете се преди и след медитацията. Разбира се, само молитва може да се прави по всяко време и при всякакви обстоятелства, без никаква вреда. Молете се за чистота и за идването на Светлината.

Чрез тази постоянна молитва

и един редовен, чист начин на живот, физическите условия, в които живеете, ще бъдат изчистени и подготвени за спускането на Светлината. Молитвата създава една кръгова бариера около вашето жизнено пространство, през която Злото не може да премине, освен ако вие глупашки не го поканите да влезе. Вътре в този храм, изграден от молитвата и чистите стремежи, е напълно безопасно да се отвори вашето най-съкровено сърце.

За пречистването на тялото трябва да спите само толкова, колкото е абсолютно необходимо за здравето върху твърдо легло или върху пода. Ставайте с първите проблясъци на зората. Не яжте повече от три пъти на ден - два пъти е по-добре - като менюто да е съставено от леки, но питателни храни, с много зърнени храни, пресни плодове и зеленчуци и малко месо. Но към Мага се отправя предупреждение да не се опитва да променя твърде много своята диета, тъй като това почти сигурно ще доведе до някое заболяване и времето, отредено за инициализация, ще бъде пропиляно.

Грижете се за външния си вид като че ли се подготвяте за среща с много важна личност, на която искате да направите неотразимо впечатление. Мийте редовно цялото тяло - зъби, коса, нокти и всяка негова част, откъдето може да тръгне някоя болест. Усвояването на физическите аспекти на йога ще ви предостави най-добрите техники. Както с всички останали неща и тук правилото е умереността. Очистването е за ваше добро, не за доброто на Цялото, за което дадена част от физическото царство е точно както всяка друга част. Пийте само чиста, студена вода. Не пушете. Не пийте алкохол. Не се отдавайте на секс. В продължение на един определен период от време се упражнявайте всеки ден, докато се уморите, но без да достигате до точката на тоталното изтощение. Плуването и тичането са идеални за целта.
Упорствайте в спазването на този режим

най-малко три седмици.

Шест месеца няма да бъдат прекалено дълго време. Насочете всичките си мисли, желания и действия към една цел: подготовката на вашата душа за смъртта, където тя ще бъде претеглена на великата везна и ще се види дали е достойна или не.

През цялото това време се извършва подготовката и запаметяването на ритуала. Озаренията, получени чрез молитвата и медитацията, вероятно ще се нуждаят от модифициране, но основният формат трябва да бъде установен преди началото на инициализация, като резултат от многомесечното изучаване и анализ.

По време на ритуала, който трябва да се осъществи без прекъсване, се измийте и се намажете с чисто масло. Облечете роба, която сте ушили сами от чисто бяло ленено платно. Начертайте кръга за защита около себе си и извикайте пазителите на четирите посоки на света - Ангела, Орела, Лъва и Бика. Очистете кръга с огън и вода. Създайте вихър в неговия център, като танцувате или ходите по посока на часовниковата стрелка, и извикайте божествената Светлина на свещения Дух. Отправете своите прочувствени и искрени молитви към Цялото и изкажете ясно намерението си да извършите ритуала.

Това са приготовленията, които са най-важната част от всеки ритуал, тъй като подготвят пътя за това, което ще последва. Ако не бъдат изпълнени както трябва, основното символно послание на ритуала няма да постигне своята цел, без значение колко изящно ще бъде съставен или изпълнен той.

Действителният ритуал на умиране

и прераждане трябва да бъде съставен от визуален символизъм, така че да можете да го изиграете с тялото си и да си го представите в ума. Целта на настоящата книга не е да дава конкретни примери. Все пак един от начините е символичното унищожаване на старото име чрез огън и неговото връщане в земята, последвано от поглъщането на новото магическо име, което е било написано върху нещо, което може да се яде. Магът трябва да убие и погребе символично всичко, което е свързано със стария му начин на живот, а след това да роди и да възхвали своята нова магическа самоличност.

След като магическото име е било прието, а заедно с него и една мантия или друга дреха, с която това постижение се символизира, и след като Магът е изрекъл мотото, върху което ще изгражда основния мотив на своя нов живот, това е добър повод да се отправи покана към Светлината да даде своя уникален принос чрез някой знак или прозрение, дадени на Мага, които той високо ще цени и ще се стреми да разтълкува напълно в продължение може би на години. Ако ритуалът е бил изпълнен изцяло, този знак рядко бива отказван, въпреки че понякога той може да не бъде забелязан в резултат от невежеството на Мага, който често очаква знакът да бъде даден под формата на море от пламъци и гръмотевични слова.

Ритуалът трябва да бъде композиран

като част от изкуство, което се представя пред Бога, с движения на танц и пантомима и с песен и поезия. При всички положения трябва да представлява едно приятно изживяване.

Инициализацията завършва с молитва на благодарност. Вихърът е затворен и кръгът е изчистен от всички остатъчни вредни влияния, които се спотайват извън него, а след това отново се абсорбира в ума на Мага. Последното действие на посвещавания е да центрира себе си в своя универсум, използвайки своето ново магическо име за първи път при обръщането си към Цялото.

За начинаещия е добре да упражнява движенията на ритуала предварително, докато не ги научи наизуст. Защото, ако забрави за някоя съществена част по време на изпълнението, ще достави удоволствие на силите на Тъмнината. Магът трябва да бъде сигурен, че може да изпълни ритуала перфектно от началото до края, като дори умът му трябва да навлезе в едно екзалтирано състояние на съзнанието. Да се правят грешки при изпълнението движенията на ритуала, независимо от добрите намерения, показва, че на посвещавания му

липсва необходимата искреност и отдаване.

След като сте завършили своята инициалния, никога не говорете за нея на другите. Никога не разкривайте своето магическо име, независимо от изкушението да го направите. Понякога е трудно да се въздържите да не говорите за неща, с които напълно заслужено се гордеете, но трябва да издържите и да мълчите. Само по себе си това Уедна проверка. Тя ще укрепи Волята ви. Това, което знаете и почитате само вие, ще остане вечно чисто и неопетнено.

Магията притежава две страни. Съществуват основни принципи и традиционно познание, които трябва свободно да се предоставят на всеки, който се стреми към тях. Това е общоприетата част от Изкуството, която се употребява и с която се злоупотребява. Другата обаче, скритата страна на магията, се крие в индивидуалните ритуали и символи, които са тясно свързани с индивида и са част от неговото най-дълбоко подсъзнателно съществуване. Разкриването на първата страна е дълг на всеки, който се стреми към Светлината. Да се издаде втората е едновременно глупаво и опасно. Помнете максимата на херметизма: "Знай, Смей, Искай и Мълчи."

информацията е от http://www.chudesa.net/?p=statia&statiaid=1383
H8 ME
Аватар
sin angel
MagicGateBg Приятел
 
Мнения: 310
Регистриран на: 21 Яну 2008, 13:15
Местоположение: в мечтите ти

Назад към Самоусъвършенстване

cron
  • Виж новите мнения
  • Виж темите без отговор
  • Кой е на линия
  • Общо на линия e 1 потребител :: 0 регистрирани0 скрити и 1 гости (Информацията се обновява на всеки 2 минути)
  • На 31 Мар 2025, 15:33 е имало общо 820 посетители наведнъж.
  • Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта